zondag 19 augustus 2012

Twee jaar geleden had ik het geluk me deze naalden set aan te schaffen. Wel aan de prijs, ongeveer 74 euro maar zijn prijs waard.
Het is het clicksysteem, de naalden beginnen bij 2 en een half tot 12, drie verschillende draden van verschillende lengtes, echt een super systeem,
De naalden zijn mooi glad en breien goed, liggen makkelijk in de hand, en ze zijn zo verwisseld,
Een systeem waar je jaren wat aan hebt.

Ik heb mezelf het continetaal breien aangeleerd, makkelijker voor reuma en artrose handen

Ook Addi bamboe rondbreinaalden, ik heb er een om een moeibius sjaal te breien van Cat Bordhi, maar die is blijven liggen en wordt wel weer opgepakt.

Ook ben ik dol op de bamboe sokken naalden, ze zijn licht en worden warm in je hand, een sok is op deze manier een genot om te maken.

Deze rondbreinaalden van Addi gebruik ik ook om sokken te breien, en de knuffels van Zij die  maakt het. In het begin is het even wennen, maar als je het eenmaal door hebt is het heerlijk breien en het onziet je handen.
Ze zijn verkrijgbaar in verschillende lengtes 30 cm tot 80 cm. Niet goedkoop want van elk heb je er twee nodig. Ik hen dikte 2,3,en 4 en van 40 cm lang.

In de toekomst hoop ik er meer te kunnen kopen en ook de bamboe rondbreinaalden.

Een investeriing in goede naalden is het halve werk zeg ik altijd maar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten